خوردن ميوه به پيشگيري از سكته مغزي و قلبي كمك مي‌كند
بوی زندگی

    


تحقيقات پژوهشگران وزارت بهداشت، رفاه و كار ژاپن نشان مي دهد كه خوردن فراوان ميوه در روز به پيشگيري از سكته مغزي و قلبي در افراد كمك مي‌كند.

 
 
 
 
 
 
 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه "ماينيچي" ، پژوهشگران ژاپني پس از هفت سال بررسي بر روي حدود 80هزار زن و مرد 45تا 74ساله به اين دستاورد رسيده‌اند.
پژوهشگران ژاپني در جريان اين پژوهش بلندمدت، افراد مورد آزمايش را بر اساس ميزاني كه در هر روز ميوه مي‌خورند به چند گروه تقسيم بندي كرده و وضعيت بروز بيماري‌هاي مغزي و قلبي در آنها را مورد بررسي قرار دادند.
نتيجه اين پژوهش نشان داد، در ميان گروه‌هاي موجود، احتمال سكته مغزي و قلبي در دو گروهي كه به‌ترتيب روزانه حدود280گرم و 158گرم ميوه مي‌خورند نسبت به گروهي كه حدود 35گرم ميوه در روز مي‌خورند،17تا 19 درصد كمتر بوده است.
دست‌اندركاران اين پژوهش مي‌گويند كه اين دستاورد نشان مي‌دهد كه خوردن روزانه حدود 200گرم ميوه و تعادل داشتن در نوع خوراك مي‌تواند به پيشگيري از پديدارشدن بيماري در بخش‌هايي كه كار به گردش درآوردن خون و غدد لنفاوي در بدن را در دست دارند، كمك كند.
خوردن 200گرم ميوه در روز برابر با خوردن دو نارنگي و يا حدود يك سيب مي‌باشد.
كارشناسان احتمال مي‌دهند، وجود فراوان ويتامين و الياف گياهي در ميوه از دلايلي است كه خوردن آن به‌پيشگيري از بيماري‌هاي مغزي و قلبي كمك مي‌كند.

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:, توسط محسن محمدی |